Frågor och svar

Har ni kollektivavtal?
Ja, det har vi naturligtvis!

Är ni försäkrade?
Ja, vi har ansvars-försäkring hos Trygghansa.

Har ni F-skattesedel?
Självklart innehar vi F-skatt.

Är priserna för hushållsnära tjänster inklusive moms?
Vissa priser är inklusive moms. Det står tydligt bland våra priser.

Hur bokar jag en provstädning?
Enkelt, klick på fliken ”Bli kund” och fyll vår intresseanmälan . Vi ringer er och bokar ett möte hemma hos er så ni får träffa oss personligen och tillsammans går vi igenom just era behov eftersom att varje hus och familj är unika.

Hur lång tid innan måste jag avboka städning?
Du måste avboka städning minst 24 timmar innan själva städtillfället, efter tillkommer en debitering på två timmar.

Vem ansvarar för städmaterial?
Ni står för städmaterial och för en fungerande dammsugare. Vi kan komma överens om ni vill att vi ska ta hand om städmaterial.

Hur betalar jag?
Du betalar din räkning mot faktura i efterskott. Vi skickar fakturan via e-mail.

Kostar det något att betala mot faktura?

  • Vill ni ha faktura skickad genom e-mail med eller utan skattereduktion för husarbete (s k RUT-avdrag) tar vi en administrativ avgift på 49kr.
  • Vill ni ha faktura skickad via vanlig post med eller utan  skattereduktion för husarbete (s k RUT-avdrag) tar vi en administrativ avgift på 79kr.

Har ni garanti på städningen?
Ja, vi har alltid nöjd kund garanti, skulle det vara något som vi missat så meddelar ni oss via e-post med bild senast 24h efter avslutat städtillfälle och vi kommer ut inom 24h och åtgärdar det. Om kunden själv åtgärdat felet innan Elite Clean 24 kontaktades, utgår ingen ersättning.

Vad händer om kunden glömmer att lämna nyckel eller att vara på plats som vi hade kommit överens?
Om våra medarbetare inte kan utföra sitt jobb p g a kundens fel, måste vi ta betalt för medarbetarnas förlorade arbetstid. Vi debiterar två timmar på samma timpris.

Webbproduktion av
Creative Workshop - Webbyrå i Stockholm